ITSG - Bergamo 2017

The last meeting of the "ITSG - Italian Trade Study Group" it was be organized by Università degli Studi di Bergamo and Fondazione Manlio Masi, in Bergamo on June 8-9, 2017

Submissions are invited on all topics in international trade. Papers on international trade, income and policy measures are particularly welcome.

Topics of special interest include:

• Globalization and income inequality
• Redistributive effects of international trade
• Protectionist policies as a reaction to globalization
• Global value chains and income distribution

Complete papers (or advanced drafts) should be submitted to the Segreteria Fondazione Masi - segreteria.fondazionemasi@ice.it - by April 27, 2017.

The acceptance of the papers will be notified no later than May 9, 2017.

The Scientific Committee of this meeting includes: Elisa Borghi (Università Bocconi), Rosario Crinò (Università Cattolica del Sacro Cuore), Anna M. Falzoni (Università di Bergamo), Giorgia Giovannetti (Università di Firenze), Mara Grasseni (Università di Bergamo), Antonella Nocco (Università di Lecce), Gianluca Orefice (CEPII, Paris), Davide Suverato (LMU, Munich), Lucia Tajoli (Politecnico di Milano).

For further information please contacts:
Giorgia Orsini: segreteria.fondazionemasi@ice.it
Prof.ssa Anna Maria Falzoni:  anna-maria.falzoni@unibg.it